niedziela, 19 marca 2017

Jak zorganizować wczasy z dzieckiem?

Witajcie kochani!
Dzisiaj przygotowałam dla Was post o podróżowaniu z dzieckiem. Dokładnie będzie on dotyczył lotu za granicę.
Każdy rodzic wie najlepiej jak spakować swoje walizki i co powinienem zabrać na wyjazd, jednak ja podpowiem Wam opierając się na własnym doświadczeniu co naprawdę Wam się przyda a co będzie zbędne.

Wybierając miejsce wycieczki kierowaliśmy się przede wszystkim bezpieczeństwem oraz pogodą danego miejsca jak i długością trwania lotu. Mój synek miał wtedy 6 miesięcy, potrzebował już ciągłej zabawy i uwagi dlatego perspektywa kilkugodzinnego pobytu w chmurach na ciasnych siedzeniach nie była zbyt ciekawa. Wybraliśmy więc kierunek- Grecja, a dokładniej wyspę Zakynthos. Lot trwał niecałe 3 godziny, a więc jest to jeszcze do wytrzymania.

Pamiętajmy, wybierając hotel zwróćmy uwagę czy ma on udogodnienia dla rodzin z dziećmi. My akurat kupowaliśmy wycieczkę przez biuro podróży dlatego doradzili nam, która wyspa i hotel będą dla nas najlepsze. Również bardzo ważne jest aby wykupić ubezpieczenie dla siebie i dziecka bo jak wiadomo nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć sytuacji typu nagła choroba czy innych wydarzeń wykluczających wyjazd. Mając takie ubezpieczenie możemy przesunąć termin wycieczki bądź żądać zwrotu pieniędzy. Wszystko zależne jest oczywiście od wysokości wpłaconej kwoty na wybrane ubezpieczenie.

Musimy pamiętać, że za dziecko do 2 lat nie ponosi się żadnych kosztów wyjazdu (oczywiście oprócz ubezpieczenia). Dziecko musi posiadać również dowód osobisty (czas oczekiwania- około 2 tygodnie).

Mogliśmy zabrać ze sobą dwa bagaże, każda osoba do 25 kg oraz podręczny do 5 kg. Dziecku nie należy się dodatkowy bagaż dlatego trzeba spakować je do swoich walizek.

Bardzo dużym plusem jest fakt, że wózek nie liczy się jako bagaż i można go wziąć do momentu wejścia na pokład samolotu.

O przepisach i prawach jakie należą nam się podróżując z dzieckiem przeczytacie w internecie. Przed wylotem warto zapoznać się z przepisami linii lotniczych jakimi będziecie lecieć.

Bardzo przydatny artykuł znajdziecie tutaj:

Jeżeli chodzi o nas nie mieliśmy żadnych problemów z odprawą, wszystko poszło bardzo sprawnie, każdy był życzliwy i oczywiście należało nam się pierwszeństwo w kolejkach. Na lotnisku jest wiele pomieszczeń dla matek z dziećmi, np. żeby je nakarmić jak i do przewijania bobasa. Gorzej to wygląda w samolocie, niestety miałam sytuację gdzie musiałam przewinąć małego na pokładzie, łazienka tam jest bardzo mała i ciężko było to zrobić. W pierwszą stronę Michaś prawie cały lot spał, kompletnie nic go nie ruszało, nawet marne lądowanie pilota. Zdecydowanie gorzej było z powrotem, gdyż ciągle chciał się bawić i był marudny na ząbki. Ogólnie mój synek bardzo dobrze zniósł całą wycieczkę, za bardzo może nie wiedział co się dzieje i to był ten plus. Co do samego pobytu byliśmy w hotelu z samymi Polakami. Większą część stanowiły właśnie młode pary z dziećmi w wieku naszego Misia.

Wyspa była przepiękna, mieliśmy blisko do morza i miasteczka, które było bardzo spokojne i przyjazne. Celowo wybraliśmy maj, gdyż temperatury wtedy są jeszcze w miarę znośne, chociaż i tak było bardzo słonecznie i gorąco. Na pewno polecam tą wyspę właśnie dla osób, które cenią sobie spokój. Dla tych, którzy chcą poimprezować i zaszaleć polecam większe miasta w centrum Grecji.
Polecam odwiedzić stronę poświęconą właśnie tej Wyspie:
Zakynthos

Jeżeli miałabym coś zmienić w planowaniu naszych wakacji to zdecydowanie byłoby to zabranie kogoś do pomocy (znajomi, dziadki, niania) dlatego jeżeli wahacie się czy jechać sami z dzieckiem a z kimś do pomocy - wybierzcie tą drugą opcję, gdyż na pewno lepiej skorzystacie z wypoczynku.

Jeżeli chodzi o nasz wyjazd dużym udogodnieniem był fakt, że karmiłam dziecko piersią. Mieliśmy pokarm ciągle przy sobie, nie musiałam martwić się o gorącą wodę i odparzanie butelek. Ze sobą wzięliśmy tylko obiadki i deserki na każdy dzień. Nasz pobyt trwał tydzień jednak nie braliśmy zbyt dużo ubrań. Tutaj nie będę się rozpisywać, gdyż jest to kwestia indywidualna

Na pewno priorytetową sprawą jest zabranie leków podstawowych dla siebie i dziecka (czopki, syrop, maść na ząbki, termometr, krem z filtrem itp.) to są sprawy oczywiste.  Bardzo ważne jest aby chronić główkę i skórę dziecka przed słońcem. A więc kapelusik i dużo cienia wskazane.

Strzałem w 10 stało się u nas nosidełko, Michaś uwielbiał w nim chodzić,  czasami w nim nawet zasypiał i wolał je od wózka.  Myślę, że naprawdę warto mieć takie na wyjazd jest to bardzo wygodne i nie trzeba wszędzie ciągnąć ze sobą wózka. Bardzo przydało się podczas wycieczki na Wyspę Starego Wraku, na którą płynęliśmy jachtem i na wyspie trzeba było wyskoczyć na ląd. Na tą wyprawę wybraliśmy się z przewodnikiem w ramach dodatkowej wycieczki. Widoki są naprawdę niesamowite, woda idealnie czysta..dlatego warto wydać na nią pieniądze.

Piękna tego miejsca nie da opisać się słowami, trzeba koniecznie zwiedzić je samemu. O wyjeździe mogłabym pisać w nieskończoność..
Jeżeli macie jakieś konkretne pytania co do wyjazdu - chętnie odpowiem !
Zapraszam do komentowania i udostępniania.